A szilvási sportparkban futottunk össze Gáspár Zsolttal, a városi uszoda uszodamesterével. Zsolti már 4 éve a saját testsúlyos edzés szerelmese, edzővé válását a kialakult veszélyhelyzet halasztotta el. Kérésünkre megmutatta, hogyan is kell neki állni az úgynevezett calisthenics edzésformának.

Közel 5 évvel ezelőtt az önkormányzat újragondolta a mellőzött Kresz-parkot, és több fejlesztési lépcsővel felnőtt játszóteret, street work out parkot, rekortán- és erdei futópályát és egy kivilágított foci- és kosárlabdapályát hozott létre a területen.

A street work out parkot egyre többen használják Komlón is. A mozgásforma lényege, hogy a sportolók kizárólag saját testsúlyukkal végzik a gyakorlatokat, a fekvőtámasz, a húzódzkodás, a tolódzkodás és a guggolásnak számtalan variációját kombinálva. Az edzésforma az Egyesült Államokban alakult ki. A ghetto workoutként is ismert sport az afro-amerikai közösségből indult, amihez nem kellett drága edzőterem és felszerelés, csak néhány rúd egy közeli játszótéren vagy parkban.

Gáspár Zsolt uszodamester is ennek a sportágnak a szerelmese, több év alatt sajátította el ennek a mozgásformának a szabályait és gyakorlatait.

Minden út az első lépéssel kezdődik, így bemutatta a kezdő gyakorlatokat, amely segítségével – és rendszeres gyakorlásával – a következő szintre léphetnek az amatőrök a saját testsúlyos edzések világában.