A koronavírus-járvány miatt bevezetett korlátozások egyelőre megengedik a szabadban végzett egyszemélyes sportolási lehetőségeket. Ennek egyik formája a futás, amelyet a komlóiak egyre nagyobb hányada választ testkarbantartás céljából.

A közelmúltban három futópálya készült a komlói sportolók örömére. Egy körtvélyesi (200 m) és egy szilvási (240 m) rekortán borítású pálya mellett a Kresz-park alatti erdei futópálya nagyobb szintkülönbséggel várja a sportolni vágyókat.

A mozgás nagyon jó szorongásoldó. A mozgás hatására endorfin szabadul fel, ami jókedvet biztosít. Bezártság esetén kiemelten fontos, hogy biztosítsuk a gyerekek, de önmagunk számára is a megfelelő napi mozgást.

Magyar Zsanett pszichológus

„A legfontosabb a fokozatosság. Aki eddig rendszertelenül, vagy egyáltalán nem sportolt, mindenképpen tartsa szem előtt a fokozatosságot” – tanácsolja Balogh Bettina, a DÖKE vezetője. „Nagyon sok kezdő vagy hosszú kihagyás után visszatérő futó bevált módszere lehet, hogy a futást és a sétát kombinálja. Az erőnlét javulásával a séták ideje fokozatosan csökkenthető, s el is hagyhatók. Fontos, hogy eleinte az edzés időtartamát próbáljuk növelni, s utána növeljük csak az intenzitást, a tempót. Minden edzést egy rövid bemelegítés, átmozgatás előzzön meg, s valamennyi futás után szakítsunk időt a nyújtásra izmaink érdekében” – tette hozzá.

A futás főleg magányos sport, a járványügyi előírások miatt most még inkább, mint eddig. Aki természetbe készül, használjon segélyhívó applikációt és értesítse a hozzátartozóit, hol fog futni.