A szlalombajnokságban induló Simon Robin az idei évben is mindenkit maga mögé utasított a héthelyszínes megmérettetésen. 2017 bajnoka a tavalyi év tengelytörése után ismét magasra emelhette a bajnoki serleget.
A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség egyik szakága a szlalom. Több helyszínen – főleg Pest megyében – mérik össze tudásukat a versenyzők. Számos kategóriában indulnak – Formula autók, Prototípus, Speedcar GT -, de összesítettben is rangsorolják a pilótákat.
Egy-egy állomáson a versenyzők 4 kört mennek, amiből hármat értékelnek a szervezők. A leggyorsabb 25 ponttal gazdagodik, amelyhez hozzájöhet az utolsó körben legjobban teljesítő három pilótának még 3, 2, illetve 1 pont. Ezzel együtt a helyszín legjobbja 28 ponttal távozhat.
Robin (151 pont) – jól teljesített mind a hét helyszínen. Nagy riválisa, Söjtör András (126 pont) előtt végzett összetettben, Simon István (121 pont) pedig a harmadik lett a 2019-es bajnokságban.
Szeretném megköszönni a támogatást édesapámnak, Simon Istvánnak, Polics József polgármesternek, Kun Péternek és barátnőmnek, Amrein Zsófinak – fejezte ki háláját Robin a bajnoki cím után.
Külön érdekesség, hogy Robin édesapjával egy azon bajnokságban, ugyanazzal az autóval egymás ellen is faragják a másodperceket a köridőkből. Ez azonban nem okoz számukra kellemetlen pillantásokat a vasárnapi ebédnél, sőt büszkék, ha egyszerre állhatnak a dobogón.
Simon István 40 éve űzi az autósport számos formáját. A rallye, a forma autó, pálya- és hegyi versenyek után, 2009 óta szintén a szlalombajnokság mezőnyét erősíti.
Technikai sportról beszélünk, de a pilóta itt is hozzá tudja rakni azt a hiányzó pluszt, amely másodperceket jelenthet egy drágább gép ellen. A 700 kg-os Fiat X1/9 – Honda 150 lóerővel dolgozik az aszfaltcsíkon, ellenben a mezőny egyes tagjaival, ahol akár már 400 kg-os és 300 lóerő feletti négykerekűek is hasítják a pályát.
Robin elmondta, a tömeg, lóerő arány érződik az egyenesekben, amit neki a kanyarokban kell behoznia. Különbséget jelenthet az indulók között továbbá a kerékmelegítő paplan használata, vagy éppen a debreceni egyetem támogatása, akik extra lóerőt varázsolnak a hátsó tengelyre a rivális autón.
Az idei év bajnoka elmondta, nem egyszerű szponzorokat találni ehhez a sportághoz, az meg elengedhetetlen, ha fejleszteni akarod az autót. „Összességében azonban nem bánom, hiszen a kopottabb gumik – amelyeknek olykor egy teljes szezont bírniuk kell – és a rosszabb hatásfokkal működő fékrendszer többet hozhat ki belőlem, mint pilótából” – árulta el Simon Robin, aki jövőre már nem indul a szlalombajnokságban, azonban hozzátette, amennyiben talál szponzort vagy egyesületet, akik támogatnák, úgy szívesen kipróbálná pálya- vagy éppen raliversenyzőként is magát.