„Régi idők iskolája” címmel újult meg a komlói múzeumban az oktatással foglalkozó kiállítás.

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által életre hívott Kubinyi Ágoston Program keretében újították meg a Muzeális Gyűjtemény épületében az iskolai életet bemutató állandó kiállítást.

„Az oktatástörténet minden település identitástudatának fontos része” – fogalmazott a megnyitó ünnepségen Dr.Hoppál Péter, a térség országgyűlési képviselője.

A politikus a múzeumpedagógiai foglalkozások tapasztalati jelentőségét emelte ki, hozzátéve, a megújult kiállítótér a helyi identitás, a komlói történeti tudatosság szempontjából minden generáció számára tartogat érdekességet.

Hoppál Péter példaértékűnek nevezte az 5 év alatt széles összefogással, minden elemében megújult muzeális gyűjteményt, amelynek sikerében az önkormányzat és a kulturális kormányzat támogatása is benne van.

Polics József polgármester felhívta a figyelmet arra, hogy 2011 óta nem telt el olyan év, hogy a múzeum épületében ne újult volna meg valami. Az épület megújhodása az mutatja, miként lehet apró pénzeket hasznossá téve, szakmaisággal és a városban élők összefogásával minden lehetőséget kihasználva, apránként előre haladni.

„Vannak kormányzati célkitűzések, amelyeket meg kell ragadni ahhoz, hogy méltó környezetet alakíthassunk ki a komlóiaknak és az ide látogatóknak. Még nem értünk a végére, van még munka” – vázolta a jövő lehetőségeit Polics József.

Steinerbrunner Győzőné intézményvezető a megújult szakmai gárdát, a Kubinyi Ágoston Program által nyújtott pályázati lehetőségek kihasználását emelte ki a fejlesztések megvalósulásában. Így nyerhetett új formát a bányászati kiállítás, a Jánosi Engel Adolf terem, így valósulhatott meg a Mecseki Jurassic Park és a Komlosaurus című projekt, valamint a Bányavirágok és színes ásványvilág ásványtani kiállítás. Napjainkban pedig a Komló oktatástörténetét bemutató terem felújítása.

A megnyitó ünnepség részeként Henn Tamás muzeológus, megyei múzeumi koordinátor a Gagarin iskola 5. osztályosainak tartott rendhagyó órát, amelyben az egykor használt hagyományos oktatási kellékek (palatábla, palavessző, kalamáris, plajbász stb.), a korabeli tananyag és a fegyelmező eszközök is a figyelem középpontjába kerültek.