Jó visszajelzéseket, elismerő szavakat kapott az idei pécsi Big Marketing Day. A II. Dél-Dunántúli Online Marketing Konferencia kedden a Tudásközpontban tíz előadásra és egy kerekasztal-beszélgetésre várta az érdeklődőket. Az elsősorban Tolna, Somogy és Baranya megyében működő vállalkozások képviselői átfogó, sokrétű segítséget kaptak a cégeik eredményesebb működéséhez.

Vevőkezelés, networking, hirdetés a Facebookon, személyes márkaépítés, az online marketing jövője – csak néhány az előadások témái közül. Az online marketinggel foglalkozó RG Stúdió és a szintén pécsi pr-cég, a PTI Communications társszervezésében megvalósult Big Marketing Day célja az volt, hogy széles körű segítséget nyújtson a vidéki vállalkozásoknak. A legújabb trendek, legjobb gyakorlatok megismerését, és minőségi kapcsolatok építésének lehetőségét ígérték a jelentkezőknek, akik a visszajelzések szerint elégedetten távoztak az egész napos rendezvényről.

A mintegy 80 fős konferencián a Pécsi Állatkert Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezetője is részt vett. Siptár Dávid úgy fogalmazott, hogy a jelenlévők valóban szakemberektől, hatalmas dózisban kaptak válaszokat olyan kihívásokra, amikkel naponta szembesülnek az értékesítés, ügyfélkezelés vagy márkaépítés során. – Megdöbbentő volt hallani, hogy mára napi 9500 vizuális rekláminger ér minket, és ebben a zajban kell kitűnnünk – mondta. – Ehhez valóban elengedhetetlen, hogy akár hetente is felülvizsgáljuk a marketingmódszereinket, és hatékonyabban használjuk az online teret. Számomra inspirációként is szolgált ez a nap. Már az előadások közben felírtam több kérdést, amelyekre a válaszokat majd a hétköznapi munka során kell megtalálni; de ötletek is szép számmal születtek – és talán ez a kulcsa az egész eseménynek: nem ér véget a lezárással, hanem bőséges útravalóval enged el.

Ezzel a megállapítással dr. Nagy Ákos adjunktus, a PTE Közgazdaságtudományi Kar Marketing és Turizmus Intézetének marketing igazgatója is egyetértett: – Nagyon élveztem a mai napot, ami ötletekkel is feltöltött – mondta. – A marketingen belül az egyik „legforróbb” terület a digitalizáció, az online megoldások tárháza. Az egyetem esetében is egyre inkább e felületekre terelődik a hangsúly, amikor a jelenlegi vagy a leendő hallgatóinkkal kívánjuk felvenni a kapcsolatot, eljuttatni hozzájuk az üzeneteinket, kiemelni számukra a gazdasági képzések előnyeit. Ma biztosan rengeteg kérdés fogalmazódott meg a résztvevőkben a jelenlegi online marketing gyakorlatukat érintően, és még több olyan elhatározás születhetett, amely lehetővé teszi, hogy most már igazán megcsinálják azt, amire eddig nem jutott idő és energia.

Dobos Elvira diplomás üzleti coach előadást tartott a Big Marketing Day-en. A MyPro Consulting ügyvezetője, a Magyar Coach Egyesület elnöke szerint a konferencia kiváló lehetőség volt arra, hogy a résztvevők naprakésszé tegyék a marketinghez akár nagyon, akár kevésbé szorosan kapcsolódó tudásukat: – Örülök, hogy előadóként is részese lehettem a programnak, és olyan témáról, a személyes márkaépítésről beszélhettem, amiről már sokan hallottak, de a hazai üzleti élet szereplői közül még kevesen foglalkoznak vele tudatosan. A KKV szektorban ez különösen fontos, mert a vezető és a cég márkája elválaszthatatlanul összekapcsolódik egymással, ezért tehát mindkettőre figyelmet kell fordítani.

A Big Marketing Day szervezői közül Pánovics András pr-szakértő, a PTI Communications ügyvezetője úgy összegzett, jó ötletnek bizonyult, hogy a konferencia az online marketing mellett idén más területekre is kitekintsen: – A személyes márkaépítés, a vevőszerzés és -megtartás, vagy épp a networking olyan témák, amelyekben feltétlenül érdemes elmélyedniük azoknak, akik vállalkozással, illetve kommunikációval foglalkoznak. Mind másképp tesz hozzá az emberhez, a céghez, ami együtt tovább növeli a vállalkozás sikerességének, eredményességének esélyét.

Erős Gábor, a főszervező RG Stúdió online marketing stratégája azt mondta, ismét elégedetten állapíthatta meg, hogy a cégeknek volt és van igénye értékesítésmentes, jelentős szakmai tartalommal rendelkező konferenciára: – Ilyen témájú és színvonalú rendezvények csak Budapesten érhetők el, jóval magasabb részvételi díj fejében – emelte ki. – Örömmel láttam a hallgatóságon, hogy a témák lekötik őket. Folyamatosan jegyzeteltek, tehát hazavitték, amit hallottak. Jövő tavasszal szeretnénk újra megrendezni ezt a programot, immár még szélesebb vállalkozói kör számára nyitva kaput.

A Big Marketing Day – II. Dél-Dunántúli Online Marketing Konferencia támogatói a CIB Bank, a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara, valamint a Forandig nyomda voltak.