Jó hír a vállalkozóknak, hogy nem csupán a kimondott szakterületével foglalkozik a szeptember 18-i Big Marketing Day – II. Dél-Dunántúli Online Marketing Konferencia. A pécsi rendezvény, amelyre elsősorban a Tolna, Somogy és Baranya megyében működő cégek képviselőit várják, olyan kapcsolódó területekre és eszközökre is fókuszál majd, amelyek ismerete és tudatos igénybevétele jelentősen javíthatja a cégek eredményességét.

 

Mi a személyes márka? Miként hat az a vállalkozásunk sikereire vagy kudarcaira? A többi közt ezekre a kérdésekre is választ ad szeptember 18-án a Big Marketing Day egyik előadója. Dobos Elvira diplomás üzleti coach az Én? Márka? – A személyes szakmai márkaépítés üzleti előnyei és gyakorlati eszközei c. előadásában arra is kitér majd, hogy a magyar cégek mind nagyobb számban foglalkoznak a márkájukkal; emellett pedig a tudatos márkaépítés fontosságát és módját is ismerteti: – A tudatos márkaépítés első körben azt jelenti, hogy meghatározzuk magunkat, hogy kik vagyunk, mit képviselünk, és elkezdünk odafigyelni arra, hogy ezt minél teljesebben kommunikáljuk a környezetünk felé. Ez egy folyamat, aminek az elősegítésére kiváló eszközök állnak rendelkezésre. Ha jól használjuk azokat például vállalkozóként, akkor az ügyfeleink pontosan tudni fogják, hogy mikor, miért érdemes minket választaniuk, és miért ragaszkodjanak hozzánk.

Networking a 21. században – a személyes kapcsolatok fontossága a digitális világban – ez már egy másik szakértő témája lesz. Fehér Péter, a BNI régióigazgatója azt mondja, hogy habár manapság az online eszközök olyan láthatóságot és támogatást biztosítanak a cégek működéséhez, amilyenről azok néhány éve még álmodni sem mertek volna, a cégeknek még ezzel együtt sem szabad elfelejtenünk, hogy a vevőik (de a beszállítóik és a konkurenseik is) azért mégiscsak emberek. – Érteni kell az emberek nyelvét – mondja –, szükség van a személyes kapcsolatokra. Az általunk vezetett szervezet víziója megváltoztatni azt, ahogyan a világ üzletel – ennek eszköze a jutalékmentesen, ajánlásokra épülő, tudatos kapcsolatépítés. Mi ehhez adjuk a keretrendszert, a képzéseket és még sok olyan lehetőséget, amely lépéselőnnyel ruházza fel a tagjainkat.

A vállalkozásoknak nem elég megkaparintaniuk a vevőiket, tudniuk kell meg is tartani azokat – teszi hozzá a fentiekhez Erős Gábor online marketing stratéga. Hogyan kezeld vevőidet?! Adj el többet ugyanannak! c. előadásában ő arra is felhívja majd a résztvevők figyelmét, hogy nagyon sok cég szemléletében csupán addig élvez prioritást a vevő, amíg megszerzik azt, majd máris a lehetséges újabb vevőkre fókuszálnak: – Ez nagy hiba – mutat rá –, hiszen egy meglévő ügyfél megtartása jóval kevesebb energiát emészt fel, mint egy újnak a megszerzése. Az eredményes működéshez elengedhetetlen a megfelelő minőségű ügyfélápolás – ehhez igyekszem majd én is hasznos tanácsokat adni.

A szeptember 18-án a pécsi Tudásközpontban rendezendő Big Marketing Day – II. Dél-Dunántúli Online Marketing Konferenciának az a fő célja, hogy segítséget nyújtson a vidéki vállalkozásoknak. Az RG Stúdió és a szintén pécsi pr-cég, a PTI Communications társszervezésében sorra kerülő rendezvény programjában számos további előadás is helyet kapott. Az előadók bemutatják a legújabb online kommunikációs trendeket és gyakorlati megoldásokat, valamint egyéb olyan eszközöket, amelyek hozzájárulhatnak a régió cégeinek sikeréhez és stabil (online) jelenlétéhez. A jegyek jelenleg szeptember 2-ig vásárolhatók meg a legnagyobb kedvezménnyel. Jelentkezés és további információk a http://bigmarketingday.hu/ oldalon, napi aktualitások pedig az esemény Facebook-felületén érhetők el.

A Big Marketing Day – II. Dél-Dunántúli Online Marketing Konferencia támogatói: a CIB Bank, a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara, valamint a Forandig nyomda.