Mini kutatással erősítették tovább a szeptemberi, pécsi Big Marketing Day – II. Dél-Dunántúli Online Marketing Konferenciát. A felmérést a nyár elején végezte a rendezvény főszervezője, a pécsi RG Stúdió. A dél-dunántúli régióban működő vállalkozások online marketing folyamatait vették górcső alá, azzal a céllal, hogy a Big Marketing Day bizonyosan a cégeket leginkább érintő és érdeklő kérdésekkel foglalkozzon majd.

A térségből 66 vállalkozás képviselői töltötték ki az internet alapú kérdőívet – legnagyobbrészt (41%-ban) a szolgáltatói, valamint (29%-ban) a kereskedelmi iparágban tevékenykedő társaságok illetékesei adtak válaszokat. A kutatás az online marketing mentén a cégek üzleti nehézségeit és azok megoldási lehetőségeit is vizsgálta. Az eredmények azt mutatják, hogy a szóbanforgó vállalkozásoknak a tőkehiány, a visszafogott kereslet, de ezeknél is jellemzőbben a munkaerő-felvétel és az erős verseny jelentenek problémát.

Az online világ a legkisebb faluban is megváltoztatta a fogyasztókat és persze a cégeket is. Az utóbbiak közül vidéken is egyre többen érzik, hogy a kihívások miatt elengedhetetlen, hogy fejlődni tudjanak – mondja Erős Gábor online marketing stratéga, az RG Stúdió egyik tulajdonosa.

Az online marketing folyton változó világához alkalmazkodniuk kell a vállalkozásoknak. A kérdőíves felmérés szerint a cégeknek a marketing terén leginkább az automatizációban és az eredmények mérésében, valamint a változó fogyasztói magatartás megértésében van szükségük segítségre. Mindemellett – ezt a válaszadók 10%-a emelte ki – az is problémát jelent számukra, hogy megfeleljenek a GDPR által támasztott elvárásoknak, kötelezettségeknek.

Az említett változó fogyasztói magatartás megértése igen lényeges az értékesítés aspektusából. Ezzel kapcsolatban a kutatás a közösségi média – főként a Facebook – üzleti térhódítására is rávilágított: a válaszok alapján már jóval több cégnek van Facebook-oldala, mint honlapja. Tartalommarketing szempontból fontos adat továbbá, hogy a szóbanforgó vállalkozások 18%-a rendelkezik bloggal. A felmérésből ráadásul az is kiderült, hogy napjainkban nagyobb részük használja az Instagram felületét, mint ahányan a hírlevél jelentette lehetőséggel élnek.

Azt is látjuk, hogy számos cég bizonytalan – mondja Erős Gábor. Szembesülnek a rengetegféle marketing megoldással, s nem tudnak választani azok közül, vagy nem tudják azokat elég hatékonyan használni, akár például az ügyfélszerzés, vagy épp a toborzás a céljuk. Ebben is segít nekik, ha szakmai támogatást kapnak a szükséges döntések meghozatalához.

Az online jelenlét mára már a vidéki kisvárosokban is elengedhetetlenné vált, ugyanakkor megállapítható, hogy noha a legjelentősebb üzleti problémák megoldásában hatékony segítséget nyújthatnak a különböző közösségi felületek és online marketing eszközök, azokat valóban kevés cég használja tudatosan és célorientáltan.

A szeptember 18-án a pécsi Tudásközpontban megrendezendő Big Marketing Day, II. Dél-Dunántúli Online Marketing Konferenciának az a fő célja, hogy segítséget nyújtson a vidéki vállalkozásoknak. Az RG Stúdió és a szintén pécsi pr-cég, a PTI Communications társszervezésében sorra kerülő rendezvényen az előadók bemutatják a legújabb marketing trendeket és gyakorlati megoldásokat, melyek hozzájárulhatnak a régió cégeinek sikeréhez és stabil online jelenlétéhez. A jegyek jelenleg augusztus 26-ig vásárolhatók meg a legnagyobb kedvezménnyel. Jelentkezés és további információk a http://bigmarketingday.hu/ oldalon, napi aktualitások pedig az esemény Facebook-felületén érhetők el.