Ezüstérmet szerzett az Olaszországban megrendezett WABBA testépítő-világbajnokság „classic 175+” kategóriájában a komlói Sipos Gábor „Sipi”. Az eredményhez vezető útról kérdeztük a helyi testépítőt.

Miként ismerkedtél meg a sportággal?

15 éves koromban kezdtem el edzőterembe járni barátommal, Mátéka Zsomborral. Az ő bíztatására készültem fel az első versenyemre 2010-ben. A Superbody-n akkor még teenager kategóriában indultam.

Melyek voltak az eddigi sikereid?

2012-ben a Bodysport Kupán indultam tehetségkutató kategóriában, ahol 3. helyen végeztem. Aztán 2015-ben ismét indultam ezen a kupán, ahol sikerült megnyernem a tehetségkutató athletic kategóriát, illetve 3. helyezést értem el a NAC, illetve a WABBA világbajnokságra kvalifikáló szintén athletic kategóriában. Idén pedig a Bodysport Kupán indultam ahol 2. helyen sikerült végeznem a WABBA vb-re kvalifikációs kategóriában, illetve indultam még Lengyelországban a NAC szövetség által szervezet pénzdíjas versenyen. Itt a dobogó alsó fokára léphettem.

Mi vonzott testépítés irányába, illetve miért lettél személyi edző?

Magába a testépítésbe is azért kezdtem bele, mert érdekesnek találtam a sokrétűségét. Kicsit olyan mintha kísérletezne magával az ember, hogy mit tud kihozni a fizikumából az adottságait figyelembe véve. Hogy miért lettem személyi edző? Érdekelt, hogy sokféle edzőpartnerből milyen edzésmódszerrel, étrenddel lehet megfelelő versenyformát, vagy csupán csak egy jó strandfazont kihozni. A tudást, amit én a versenyekre való felkészülés alatt szereztem, szeretném átadni partnereimnek, hogy elérhessék céljukat.

Hogyan készültél a néhány napja lezajlott olaszországi vb-re?

Februárba kezdtem el a felkészülést, nagyjából 105 kg-ról. Végül 83,5 kg-mal mérlegeltem a versenyre. A diétám június közepéig tartott. Tehát kb. 20 hetet diétáztam a WABBA vb-ig, de eközben volt 2 versenyem, amikre már jó formát kellett vinnem.

Az étrendben folyamatosan csökkentettem a szénhidrátot, a verseny előtti utolsó hetekben már csak maximum 60 g szénhidrátot vittem be egy nap. Napi 1 órát kardióztam, illetve heti 6-szor végeztem súlyzós edzést. Leginkább szettekbe és magas ismétlésszámban edzettem a felkészülés elejétől.

Eleinte csak heti 5 edzés volt magas ismétlésszámban, majd a felkészülés előre haladtával heti 5-ször szettekben kezdtem el edzeni magas ismétlésszámban, majd végül ezt átváltottam heti 6 súlyzós edzésre.

A versenyek előtti utolsó 3 hétben elvettem a sót az étrendemből, majd 2 héttel a verseny előtt az édesítőszereket is.

Milyen körülmények vártak a világbajnokságon?

Olaszországban péntek délután volt a mérlegelés és a regisztráció abban a hotelba, ahol a magyar csapatot elszállásolták. Szombaton 3 kor kezdődött a verseny, és menetrend szerint 6 órakor következett az én kategóriám, amikor is színpadra állhattam.

Hogy vélekedsz sikeredről?

Nagyon örültem a 2. helyezésnek, mivel úgy érzem kihoztam magamból a maximumot. Életem eddigi legjobb versenyformáját tudtam hozni. Bár én voltam a „legszárazabb” a mezőnyben, de arányokban riválisom jobb volt, és ezt a bírók jobban figyelembe vették, ezért előzött meg.