A BMÖ Nagy László Gimnázium a közelmúltban létrejött Kökönyösi Oktatási Központ részévé vált. A 2009-2010-es tanév az intézmény vezetőitől, pedagógusaitól és természetesen diákjaitól is nagyobb energiát igényel, hiszen egy nagyszabású pályázati projektnek lettek a részesei. Szabó Irén intézményvezető helyettes tájékoztatása szerint a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) minden érintettől módszertani megújulást kíván, a kompetencia alapú oktatás új kihívás a következő évekre. Ennek egy jelentős pontja az évente megrendezendő úgynevezett témahét.
Kezdésnek ezúttal az egészséges életmód került „terítékre”. Március 8-tól 12-ig naponta jobbnál jobb rendezvények szervezői és résztvevői voltak a 11.c osztály tanulói. A kínálatban szerepeltek magyar, illetve a tanult angol, német, francia és olasz nyelvű szellemi, interaktív, valamint szocializálódást segítő önismereti játékok, s mindezen felül előadások is. Utóbbiak témái között megtalálható volt a magzatvédelem, a drogprevenció, a táplálkozási zavarok, a tudatos vásárlás, a diszkóbalesetek, a kapcsolatok és az elsősegély-nyújtási ismeretek.
Kedvelt programnak bizonyult a pí-víz, méz- és lekvárkóstoló, a teaház, az illat- és hangfelismerés, a masszírozás, arcpakolás és sminkelési tanácsadás, valamint a különböző sportfoglalkozások is. A legnépszerűbbnek viszont a drámajáték bizonyult. A művészetterápia – amely azt boncolgatja, hogy az emberi lélek rejtelmei hogy tárulkoznak ki a színekkel és formákkal – jövőre már szakkörben kap teret.
A hagyományos Nagy László Napok programjai sem maradhattak ki a hétből. A tantárgyi pályázatok között általános iskolásoktól is számos sikeres munka érkezett be biológia témakörben – ilyen volt például Szent-Györgyi Albert élete és munkássága – az aszpirin születése; Leonardo da Vinci mint biológus; vagy A Béres csepp felfedezése. Nem hiányozhatott a sorból az ünnepély utáni dal-, szavaló-, angol helyesírási- és szépkiejtési-verseny sem. Időközben pedig társastánc, aerobic, ördögbot, kangoojump-bemutató és -foglalkozás oldotta a feszültséget.
„Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát, megtanulja szeretni, amit csinál, és megtalálja azt a munkát, amit szeretni fog.” – idézte Szent-Györgyi Albert gondolatait Laho Andrea intézmény-felügyeleti irodavezető az Egészséghetet záró „Játékok gyűjteménye” interaktív kiállítás megnyitásakor. Az egészség témaköréből eredő játékokat lelkesen próbálták ki a gimnazisták, de a diákönkormányzat vetélkedőjén, az IQ-teszten, az egészség-kvízen, a filmvetítéseken és az egész hetet végigkísérő sportversenyeken is bőven volt érdeklődő.
A diákok által összeállított remek játékokat végignézve és a „játékmesterek” eligazítását hallgatva egyértelművé vált, hogy kipróbálásukkal számos hasznos információt, tudást kaphattak a játékosok is, de a különleges és változatos feladatok az összeállítóiknak még többet adtak. Ahogy Szabó Irén is kifejtette, a játékok kitalálásakor és elkészítésekor a 11. c-sek egymást lektorálták, ösztönözték, javították ki, így tudásuk gyarapítása mellett közösségkovácsoló ereje is volt a közös munkának.
Hogy másoknak is ötleteket adjunk, a készség- és tudásfejlesztő játékokról következő számunkban részletesen írunk. A programgazdag hétnek egyébként iskolán kívüli segítői is voltak: a rendezvénysorozat sikeréhez a többi közt a védőnői szolgálat, a rendőrség, a tűzoltóság, a mentőszolgálat és a Magyar Vöröskereszt képviselői is hozzájárultak.